måndag 4 februari 2019

Snö och fluff

Fluff som fluff, allt ska bort
Snö, snö och mera snö.
Det har verkligen vräkt ned snö i över en vecka och nu börjar det faktiskt vara nog.
Börjar bli lite orolig att det ska bli samma mängder som förra året, hoppas verkligen inte det.
Dock är det jätte härlig snö att rida i då den är fluffig och flyger runt.

Jag har äntligen kommit igång med hästarna ordentligt nu efter all sjukdom och Pilgrim börjar bli riktigt fin.
Men det blir inte allt för långa pass då vi har väldigt kallt, just nu -17 grader.
Men 30min klarar vi i alla fall och efter tre hästar han man varit ute 1.5h.
Då är det skönt att komma in till ullfilten i soffan.  

I söndags höll jag lektioner i ridhuset i Ånge och gud va skönt det var att sitta i ett isolerat ridhus.
Även fast det inte var uppvärmt så var miljön där inne jätte behaglig.
Så nu är jag ganska säker på att mitt kommande ridhus ska vara isolerat.

Om jag får drömma fritt vill jag ha ett ridhus som ser ut som en upp och ned vänd segelbåt med vackra träbjälkar som takstolar.
Sedan skulle jag vilja att ena kortsidan helt och hållet var ett jätte fönster och sedan även fönster längs hela långsidorna.
Jag skulle inte heller säga nej till några kristallkronor i taket som skulle reflektera solens strålar och göra vackra mönster i regnbågens alla färger på väggarna.
Men det absolut viktigaste är att det släpper in mycket dagsljus och att det sedan på kvällen när det blir mörkt har ett vitt och rent sken.

Detta är vad jag drömmer om i väntan på våren.
Vad drömmer du om?


Inga kommentarer: