fredag 24 augusti 2018

Tröttsnöre


Äntligen hemma efter att ha haft flera fullspäckade dagar ända sedan i lördags.
På lördagen kom en ny häst till oss på Stall Nordansjö, han ska gå här på bete några veckor.
Precis som Gloria så är han en liten karamell (läs Haflinger).
Ni kanske känner igen honom för han har varit hos oss tidigare (på lite utbildning) för ett par år sedan, han heter Stencio och är super fin.

På lördag kväll var jag bortbjuden på kräftskiva för att sedan direkt på söndag morgon åka till Ånge för en heldags kurs. 
Det blev en jätte bra kurs med jätte fina ekipage.

På måndag åkte jag till Stockholm med jobbet för tre dagar i huvudstaden.
Kom hem på onsdag kväll helt slut och däckade i soffan.
Igår spenderade jag hela kvällen till mina hästar och tänker göra lika ikväll. 
Tomas har åkt till Idre och ska springa maraton så min syster kommer imorgon och vi ska ha systerhelg.
Pyjamasparty, pizza och mys.
Men först blir det en kväll ensam hemma i soffan, ska bli så skönt även om jag önskar att Tomas var hemma.
Vi har knappt hunnit träffas denna vecka.

Eventuellt kommer jag rida lektion för Ewa ikväll, tänkte prova rida Lilja på kandar och det skulle kännas toppen att göra det under en lektion med bästa fröken.
Så med lite tur får vi till det.

I helgen kommer ytterligare en ny häst till stallet.
Steffi har köpt häst och han kommer på lördag eftermiddag.
Kommer bilder på honom när han anlänt.
Önskar er alla en skön helg!



Inga kommentarer: