måndag 13 augusti 2018

Min superponny!


Igår kväll red vi på ridbanan jag, Steffi och Janet.
Jag red på Cappe och efter en stund så blev han så sjukt fin!
Det kändes verkligen som om proppen gick ur, att det sista lilla efter alla skador och konvalescenttid försvann.

Vi red lite timglas med öppnor som uppvärmning, sedan lite samling i skritt, upp till tramp och nosade lite på levaden.
Ville hitta ett läge där han fann mer balans och kunde stå kvar längre, vi testade bara tre gånger och sista gången blev riktigt bra.
Det är sådan otrolig skillnad när man kommer rätt ur trampet och hästen niger bak och man upplever inte att framdelen höjs, mot när man kommer lite tokigt och hästen tar i med frambenen och trycker sig upp med hjälp av dem.

Efter det tog vi lite galopp och den blev verkligen super fin.
Stor och rund!
Han har varit lite kort i galoppen och gärna gått in i skolgalopp men nu flöt den på som vanligt.
Efter galoppen kom en riktigt fin trav och han släppte ned mig så fint på sin rygg.
Så himla härligt att börja känna att hans toppform sakta men säkert kommer tillbaka.
Min fina superponny.

Så nu är jag i ett sådant där dilemma igen, vilka hästar ska jag rida på kursen för Ewa i september!?
Ett angenämt problem.

För er som missat så kommer Ewa Schaeder hit den 8-9 september och håller kurs.
Har du möjlighet så måste du komma!
Kommer bli en fantastisk kurs!
Lovar givande ridpass och teori.

Ni hittar mer info och anmälan HÄR!

1 kommentar:

Johanna sa...

Vi har nyss haft Ewakurs och rekommenderar alla som kan att delta, ridning efter hästens förutsättningar, utan prestation och med stor ödmjukhet i fokus. För dig som vill något annat, som vill nå djupare.