torsdag 16 augusti 2018

Fördjupning


Under min semester i år har jag varit upp till Ewa i Umeå två gånger.
Två helt fantastiska dagar som verkligen fyllt på både batterier och kunskapsbanken.

Båda gångerna jag var upp så red jag Ewas dotters (Liz) häst Elektron.
Elektron är en korsning kallblodstravar/PRE och är så otroligt lik Pilgrim på så många plan.
Deras nervsystem ger lite samma känsla, de reagerar på samma sätt i olika situationer och jag känner mig otroligt hemma på Elektrons rygg.
Jag älskar verkligen att få blir buren av honom.

Han gav mig så många lärdomar när jag var där, sådant som jag kan applicera rätt av på Pilgrim, hur häsftigt är inte det.
Att rida någon annans häst och sedan kunna använda kunskaperna rakt av på sin egen.
Tack fina Elo!


Andra gången jag var upp så tog vi även in och arbetade med alla Curly-flickorna.
Väldigt intressant att få möta och arbeta med så otroligt olika energier.
Hur man måste anpassa sig efter den individ man arbetar med blev mycket tydligt. 

Jag och Ewa har även spelat in två olika filmer då jag varit där.
Jag är ju medlem i Ewas Hästskola och dessa filmer har vi delat med oss av där, som en del i utbildningsmaterialet.
När jag filmar och redigerar dessa filmer så är det en del i mig som mår så himla bra.
Att jobba med bild och film är något jag skulle kunna tänka mig att göra oftare.
Det tilltalar den kreativa sidan i mig och ger mig så mycket energi.
Har lovat mig själv att ta en kurs i Photoshop och kanske jag även ska gå en lättare kurs i filmredigering.
Det vore inte helt fel och tåls helt klart att funderas på.


När jag var hos Ewa passade jag även på att titta lite extra på Liljas vackra söner.
Tre av Liljas barn bor ju hos Ewa.
På bilden ovan ser ni Liljas sista son, Röder 3år.
Han är den av sönerna som är mest lik Lilja enligt mig.
Både i kroppstyp, rörelsemönster och sätt. Att han sedan är fux med bläs och ljus man och svans gör ju inte saken sämre.

Jag drömmer om att i framtiden ta ett föl på Lilja, om det blir så det vet jag ej men det vore helt underbart.
Att i alla fall en gång i livet få ett föl och vara med ända från början och jag kan inte tänka mig en bättre mamma än finaste blomman!

Hoppas hinna upp till Ewa ett par gånger till i höst men först kommer hon ner till mig och håller kurs!
Ni hittar information och anmälan till kursen HÄR!

En hel hage med Lilja-bäbisar


1 kommentar:

Johanna sa...

En hel hage med Liljabebisar, mycket bättre än så kan det inte bli.