fredag 17 augusti 2018

Tjejhelg


I slutet på semestern hade vi en liten tjejhelg hemma hos mig, jätte mysigt.
Tomas var och sprang fjällmaraton i Åre så då passade vi på att ha lite mys.
Vi hade några ridpass på banan och sista dagen tog vi en liten uteritt upp på berget.
En helt underbar helg med pizza, rosé, massa prat och ridning.

Vackra Stencio
Fina Zeus


Jag är så himla lycklig över att ha vägen upp på berget precis bakom stallet.
Att ha en ridväg direkt från gården upp i skogen, utan bilar och dylikt är riktig lyxig.
Den är helt perfekt på så många plan.

Vi har galopperat denna väg rätt mycket på slutet och jag märker på Pilgrim hur otroligt nyttigt det är.
Dels så måste han hålla kolla på vart han sätter sina fötter, anpassa sig efter underlaget och så bygger han kondis på köpet.
Jag märker så väl att galoppen på ridbanan blir så mycket bättre efter att vi kunnat rulla på lite ute.

Denna vecka har vi ridit upp på berget flera gånger.
I onsdags red vi fyra stycken.
Det var första gången jag ridit ut och haft alla mina hästar med mig samtidigt.
Steffi red Lilja, Andréa red Pilgrim och jag red Cappe och sedan var Janet med på sin Donne.
Så himla roligt och underbart!
Alla hästarna skötte sig exemplariskt och jag är så himla glad över det gäng tjejer vi är nu i stallet.
Allt flyter på, alla hästar trivs och det är en perfekt dynamik på gården.
Precis som det ska vara.


1 kommentar:

Johanna sa...

Låter som en underbar tjejkväll!