tisdag 14 augusti 2018

Sensommar


Luften är lite klarare och ljuset lite rödare, imorse var det bara 7 grader ute och bilens rutor var täckta med vattendroppar från morgonens dimma.
Sensommaren har kommit och jag älskar verkligen denna årstid, tyvärr brukar den dock kännas väldigt kort och ta slut allt för fort.

Igår var första dagen på jobbet efter semestern, har verkligen haft en fantastisk semester och som alltid önskar man sig ett par veckor till.
Men nu är det vardag igen och snart rullar hjulet på som vanligt.

Semestern i år har varit fylld av vila, nöjen och arbete i en perfekt kombination.
Både jag och Tomas var rätt trötta innan semestern så vi har faktiskt försökt vila ut lite, så skönt.
Det har (som nog ingen kunnat undgå) varit en fruktansvärd värme.
Jag hade planer på att måla både stallet och alla räcken på huset men det har inte gått i det väder som varit.
Målarfärg i direkt solljus i trettiogradig värme är ingen bra idé, det är bäddat för katastrof.

Däremot har jag kunnat stå i skuggan bakom huset och måla plankor till stallet.
Vi ska sätta klart innertaket och renovera lite fula väggar och bygga sadelkammare, så det blir några hundra plankor att måla.
Förhoppningsvis blir slutet på augusti bra vädermässigt så att jag hinner måla räckena på huset innan hösten. 
Ser också fram emot massa underbara ridturer i sval luft, i solsken och utan insekter.
Än så länge har jag massa bete kvar och riktigt bra återväxt på den del vi slog, så jag hoppas att hästarna kan gå på bete ända till november i år också.
Ikväll ska jag och Pilgrim rida lektion för Ewa, längtar!

Han är så snygg i kroppen nu min prins!
Nya väggar i stallet, inte klar än men man ser hur fint det blir!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.
Johan Andersson heter jag.
Är intresserad av att köpa din domän nokke.se, såg att den var inaktiv.
vänligen kontakta mig på johan@horns.se