måndag 18 december 2017

Vi har vinter!


Efter tre katastrofvintrar på rad med bara is så njuter jag nu så mycket jag bara kan.
Vi har fått över en halvmeter snö och det är otroligt vackert ute.
Snön ligger tung på alla trädens grenar och det känns som om jag är mitt i Narnia.
Om jag haft massa tid över skulle jag tagit en massa vackra bilder men istället njuter jag i nuet och hoppas denna vinter håller i sig.


Jag och Tomas var upp i vår egna skog i lördags och hämtade oss en gran.
Tror det är första gången vi gör det när det kommit snö.
Det var otroligt vackert men också rätt jobbigt att traska i djupsnön i uppförsbacke.
Det var inte heller lätt att hitta en gran då snön lyckades dölja dem rätt väl.
Men vi känner vår skog rätt bra vid det här laget och det dröjde inte allt för länge innan vi hittade en perfekt gran.


Igår klädde jag granen och nu känns det verkligen som jul på riktigt.
När vintern är så här som den är nu med massa snö överallt och stjärnklara nätter så känns den inte alls mörk utan istället riktigt magisk och ljus.
På söndag är det julafton och sedan väntar två veckor ledigt.
Ska bli jätte skönt och jag hoppas magin håller i sig.
Drömmer om att hinna ta lite vackra bilder med hästarna i snön.
Att fotografera eller att blir fotograferad med hästarna är något som verkligen ger energi och jag längtar efter det just nu. 


Hela huset doftar gott av hyacinter och gran och det var riktigt mysigt att äta frukost imorse.
Jag älskar när huset är julpyntat det blir så mysigt med alla små ljus överallt som brinner.
Hoppas denna vecka går riktigt fort så det blir jul snart.
Ikväll blir det en ridtur i skogen i djupsnön. Längtar!

1 kommentar:

Johanna sa...

Visst är det underbart, det är ju sådana här vintrar det ska vara!