tisdag 12 december 2017

Julkänslor

Min fina Em
Vilken otroligt mysig helg vi haft, mina julkänslor är på topp nu.
Det började med att min Em kom på fredagen.
Vi har nog inte setts på ett halvår så det var så himla mysigt att få rå om henne lite.
Och nu kommer det nog dröja ett bra tag igen innan vi träffas då Em och hennes F väntar smått i mars.
Så himla spännande och underbart.

Fredagen spenderade vi som sig bör i soffan med pizza och choklad i sann "Långstrå och Korthalm" anda.

Pilgrim - the one and only
Foto: Emma

På lördagen var vi på julmarknad och på kvällen på julkonsert.
Riktig julstämning skapades då kan jag säga.
Som vanligt när vi är på marknader så köper vi mest ätbara saker och lika så denna gång.
Nästa helg är det julmarknad på Murberget och den ska vi också besöka. 

Trillingnöt!!!!
Julen är räddad nu när den finns på lösvikt!
På söndagen red jag Pilgrim en sväng på ridbanan.
Den var full med tung snö så det blev ett rejält träningspass för oss båda.
Han var så taggad på att få visa Emma hur duktiga han blivit men det blev mest stor trav i djupsnö *skrattar*
Det var riktigt jobbigt för oss båda muskelmässigt men ack så roligt, tror Pilgrim mer såg ut som en älg än en ridhäst.  *fniss*
Men det är otroligt viktigt att anpassa träningen efter underlaget och söndagens underlag tillät inte någon precision utan vi fick mer använda energin till att glida runt och busa lite.

Vi släppte av Emma på tåget vid 14-tiden och sedan åkte jag och Tomas och tränade.
Resten av kvällen spenderades i soffan, så mysigt även om det var lite tomt utan Em där.

Nu verkar det hålla sig kallt, så det kanske är dags att skotta ridbanan utan risk att det blir is.
Hoppas verkligen att vi får en riktig vinter i år.

1 kommentar:

Johanna sa...

Det kan verkligen vara underbart att träna och galoppera i djusnön, känna hur hästen jobbar och får ta i.