måndag 4 december 2017

Välkommen Gloria


Igår kom Gloria och hennes matte Eva till oss i Stall Nordansjö.
Vilken lycka! 
Allt gick så himla bra, vilka fantastiska hästar vi har alltså.
Gloria skulle få gå i samma hage som Lilja och Donne och vi började med att leda henne runt staketet i hagen medan vi höll i Lilja och Donne som käkade hö.
Att leda runt den nya hästen är alltid klokt då det ger den en möjlighet att veta hur staketet går innan den får träffa de andra hästarna.
Att veta hur hagen ser ut om det skulle bli jagis är en fördel.

Sedan släppte vi loss alla hästarna och det gick hur fint som helst.
Fram och hälsa och sedan var det klart.
Donne är verkligen en ängel med alla hästar och Lilja, ja Lilja hon är ljuvlig.
Jag har aldrig mött en häst med en sådan energi som hon har. 
Varje flock behöver en Lilja.

Imorse ledde jag ut Lilja och Donne först.
Sedan stod Lilja och gnäggade efter Gloria tills hon också kom ut.
Så hon har verkligen blivit en del i flocken på väldigt kort tid.

De övriga hästarna tog det hela med ro igår när Gloria kom.
Prickig blev som vanligt överlycklig över en ny häst och visade upp sin finaste trav för henne.
Och jäklar vilken trav!
Han rörde sig på ett helt nytt sätt, vilken styrka han har fått.
Jag har aldrig sett den traven innan. 
Tänk den dagen man klarar av att sitta i en sådan trav, det vore ett mål *fniss*


Kvällen igår gick åt till att göra klart hållaren till Thermobaren till den nya vinterhagen där Lilja och co. går.
Tomas var en stjärna och skruvade och donade och den blev superbra.
Men allt tar längre tid än man trott och klockan var mycket när vi var klara så jag hann inte rida något igår...

Men nu står den i hagen så hästarna får vatten och det är viktigast, dock behöver jag en längre anslutningskabel, suck.
Men det är inte så kallt ute så just nu håller den vattnet isfritt ändå.


Sedan har jag köpt en julklapp till mig själv.
Har letat efter den så länge på Blocket men ingen har kommit ut till salu så nu köpte jag en ny.
En rosa Stuva garderob till alla mina schabrak.
Blev jätte bra.
Med tanke på att jag inte haft någon sadel på typ 20 år så har jag rätt många schabrak *skrattar*

Men nu har jag ju en sadel, eller flera.
En till Cappe och en ny till Pilgrim och Lilja.
Den nya sadeln kommer i ett eget inlägg för er som väntar och är nyfikna.

Inga kommentarer: