lördag 30 december 2017

Sötchock


Idag skiner solen och landskapet är så vackert. 
Jag är så himla glad över att vi funnit den vackraste platsen på jorden att få bo på. 
Jag, Tomas och alla våra underbara djur. 

Julafton firades hemma hos oss i år och nu har lugnet börjat lägga sig. 
Vi har verkligen behövt vila och nu börjar batterierna bli fulladdade igen. 


Det har blivit många härliga ridturer och Lilja är helt underbar.
Igår kväll när jag och Janet skulle rida blev jag tvungen att gå in och byta skor. 
Hade sadlat Lilja och kom på att de skoterkängor jag hade på mig inte skulle gå in i ett par stigbyglar. 
När jag kom tillbaka till stallet och klev in genom dörren gnäggade Lilja. 
Det värmer i hjärtat. 

Sedan var hon så himla pigg och glad hela ridturen. 
Småöronen rakt fram och full fart. 
Hon har verkligen blommat ut nu och visar sitt sanna jag. 
Det är också så himla roligt nu när hon börjar hitta en lite mer samlad galopp. 
Innan har det antingen varit jätte fina skolgalopp/terre a terre anslag eller full fart. 
Men nu har hon blivit så pass stark och hittat balansen så nu börjar hon kunna galoppera lugnt och samlat. 
Det är så härtigt att sitta på henne när hon galopperar. 
Hon har en sådan otroligt luftig galopp. 

Nu drömmer jag om en sele och vagn så jag kan prova köra henne. 
Det är bara att börja spara. 

Inga kommentarer: