onsdag 6 december 2017

Mitt vinterland


Vilka kvällar december har bjudit på, klar himmel med fullmåne, gnistrande snö och minusgrader.
Jag har ridit sent på kvällarna och norrskenet har dansat på himlen.
Det  är svårt att beskriva magin som vinterkvällar kan skapa men jag njuter av dem så fort tillfälle ges.


De sista dagarna har jag ridit min älskade Cappe varje kväll på ridbanan och vi båda är så lyckliga.
När en ponny lämnar maten i boxen för att bli tränsad, då känns det extra i hjärtat.
Vi har skrittat runt på ridbanan 15min varje dag och att bara få bli buren av honom igen är magiskt.
Han känns jätte fin i kroppen och formger sig fint om jag ber honom gå på en böjd linje.
Men vi tar det lugnt, han har ju faktiskt stått i ett år. 

Igår var han så himla glad och vi tog några korta sträckor i trav.
Sedan bjöd han själv på lite galopp *skrattar*
Han är så himla häftig.

Även Lilja och Pilgrim har jag ridit på kvällarna och båda har varit så fina.
Lilja är lite orolig att lämna sina vänner i hagen sedan Gloria kom.
Det är ju hon som håller ansvaret för flocken nu när den ändrats och det är jobbigt för henne att lämna dem.
Så jag har ridit henne efter att jag tagit in alla hästar för natten och det har gått mycket bättre.

Jag hoppas verkligen att vintern är här för att stanna ett tag nu och att vi inte får plusgrader förrän till våren. 
För vintern ska vara precis så som den är nu!


1 kommentar:

Johanna sa...

Låter underbart.
Saknar verkligen att ha egen häst och att ha egen gård och möjlighet att rida vilken tid som helst på dygnet...