onsdag 20 december 2017

Glad ponny


Min fina Cappe, han är så himla glad just nu och jag hoppas att detta flyt är här för att stanna.
Sedan i fredags går han med de andra hästarna i hagen och vilken lycka.  
Han har varit så himla fantastisk med att gå själv och accepterat situationen mycket bättre än jag någonsin trodde han skulle göra.
Men nu när han får gå med de andra igen så ser man verkligen skillnaden och det värmer så i hjärtat.
Det är så härligt att se han och Pilgrim busa om dagarna. 

Igår kväll red vi på gårdsplanen och han var så glad.
Han lämnade höet i boxen och hoppade in i tränset, så sugen på att träna.
Sedan var det öronen framåt.
Vi tog det jätte lugnt, skrittade lite böjda spår, lite svag öppna och lite trav.
Det var vårt första pass lite mer åt träningshållet, vi har ju bara skrittat runt på lång tygel innan. 
Ska verkligen ge detta tid nu men längtar så tills vi är ute och galopperar efter vägarna igen, för ingen har en sådan galopp som min ponny! 


I stallet är det julfint nu.
Eva har gjort hårdbrödkakor till alla hästar med deras namn på.
Så fina och rosa!!!

En så länge hänger alla kakor kvar även om Maxine var nära att få i sig Cappes imorse *skrattar*
Det är så mysigt nu när vi är så många tjejer i stallet och alla hjälper varandra.
Så roligt med lite folk att surra med och att rida tillsammans med, vi är verkligen bästa gänget.
Precis som det ska vara.
Alla hästar trivs jätte bra och det är så lugnt och skönt, så bra energier.
Jag hoppas kunna hinna rida massor i jul på dagarna när det är ljust ute, det ser jag fram emot. 

Har önskat mig en ny ridhjälm i julklapp, får se om tomten kommer med någon.
Det skulle verkligen vara på tiden, vet inte ens hur säkra mina gamla är, de är nog 20år minst...


Inga kommentarer: