lördag 2 december 2017

Magisk kväll


Igår hade jag en helt magisk kväll med alla mina tre hästar.
Dessa kvällar kan man leva länge på. 

Började med att rida Cappe i skritt 15min på ridbanan.
Han kändes så himla glad, pigg och mjuk.
Sådan lycka att sitta på hanns rygg igen.
Han käkar fortfarande bra men kanske lite långsammare än normalt.
Men känner mig inte helt säker på att det är så heller för han är inte som de andra hästarna, han gör alltid allt i sin egen takt.
Kommer hålla koll och minsta lilla jag känner att det är nått på tok så kommer jag ringa ut Gunnar.

Sedan red jag Lilja och hon var så jävla fin (ursäkta språket).
Hon var så himla pigg ochh glad och dansade runt på ridbanan i en kraftfull och bärig trav.
Det finns en sådan kraft i denna häst och det är så himla häftigt att få uppleva.
Vi travade mest runt i olika vägar med fokus på att hon skulle finna formgivning och det gjorde hon galant.
La in lite samling och hon svarade direkt.


Pilgrim galoppera mig ur sadeln *fniss*
Sist ut var Pilgrim och tanken var att ta ett mjukt pass där vi bara skulle rulla på lite i trav och känna att formgivningen var på plats och att han skulle kännas liksidig.
Men han var så himla fin och flöt runt så lätt på olika bågar att vi bara var tvungna  att rida lite öppnor.
Ni vet när man känner att hästen ber om att få göra lite mer och man bara måste låta den få göra det.
Så vi red öppnor och han gjorde dessa med bravur.
Följde med när jag lättade av på ytterskänkeln och kunde även lägga in mer samling i öppnan och sedan lätta av.

Herre gud vilka otroliga hästar jag har!
Jag är helt stum.
Idag ska det regna, hoppas SMHI har fel.
För just nu har vi världens bästa vinter och jag vill att den ska vara kvar.
Men det börjar bli plusgrader ute nu, så det ser tungt ut....

Inga kommentarer: