måndag 2 oktober 2017

Så skönt med helg


Åh vad jag har behövt den här helgen som varit.
Hela förra veckan hade jag mensvärk och efterdyningarna efter alla stress med ridbanan inför kursen mm.
Men nu känns det som om jag börja komma på banan igen och det tydligaste tecknet på det är att jag vill rida hela tiden och renovera inne i huset *fniss*
Vi har ju handlat allt till toaletten uppe, till och med en hel del av inredningen, så det skulle ju bara vara att köra igång.

Prickig är så himla fin just nu, det har hänt så sjukt mycket dessa veckor att det inte är klokt.
Just nu tränar vi fattninga på ridbanan och samling i skritt och trav.
Jag märker tydligt när han blir trött i kroppen så det är ganska lätt att väga av passen.
Allt blir så mycket lättare med en ridbana.

Lilja är också jätte fin just nu, så himla arbetsglad och positiv.
Hon är nog allra lyckligast över att matte fått en ridbana, hon älskar verkligen att arbeta där.
Cappe vilar än, hoppas kunna sätta igång honom snart.
Han är pigg som tusan och som ett vilt popcorn att leda och all vila har nog gjort honom gott för gallorna efter senskadan är i pricip borta, helt otroligt!


I helgen blev det även lite shopping i Birsta.
Skulle egentligen bara ha mat men det blev lite till...
Har ju världens bästa uppsittningspall i stallet, den är verkligen världens bästa och rosa. *fniss*
Men jag vill inte ha den ute dygnet runt så den blir ful och det är rätt jobbigt att släpa den upp till ridbanan hela tiden, så nu har jag köpt en pall som ska bo där uppe permanent.

Tjejerna i Tunby har denna pall och den är verkligen stabil och så pass tung att den inte vill välta eller blåsa bort. 
Pallen kommer från IKEA och är en kökspall i plast.
Så den är ett tips om man vill ha en bra och tålig pall billigt. 
Tror den kostade typ 249kr.

Sedan var vi in på Granngården, skulle ha en spånbal och kom ut med lite mer.
Ridkläder på halva priset, en windstopper och en varm väst.
Super snygga och passade dessutom ihop.


Denna vecka ska det regna en hel massa.
Idag vräker det ner ute och regnet står verkligen på tvären då det blåser rätt bra.
Synd det inte blåste så här och var torrt så alla löv på min gård kunde blåsa in i skogen.
Det gjorde de förra året.
Tänkte på en lördag att imorgon måste jag kratta, när jag klev ut söndag morgon var det inte ett löv kvar.
Alla hade blåst rakt in i skogen, vilken lycka!
Nu regnar de fast i marken...
Men det är ju gratis träning.

Så med allt detta regn kommer det nog bli lite ridning i början på veckan i alla fall.
Får passa på att fixa lite i trädgården inför vintern istället.
Såg att de redan satt upp snöpinnar efter vår väg, huga det kändes tidigt men det kan gå snabbt nu.

Något som inte gått snabbt är alla växter i år.
Det har växt dåligt och många sorter i trädgården har varit sena.
Långsammast har nog min dahlior varit som blommar först nu.
Men de ger en lite härlig eftersmak av sommaren så jag passar på att njuta av dem innan frosten kommer och de måste flytta in i källaren.


Så idag får det bli en slö måndag.
Tar nog in hästarna när jag kommer hem efter jobbet och senare ikväll när de torkat kan jag ha lite hovvård och massage med dem.
Där emellan blir det nog soffan, en varm filt och en kopp varm choklad.

Inga kommentarer: