tisdag 31 oktober 2017

Vill inte sluta rida


Idag måste jag bara skriva och säga att jag har världens finaste hästar och kanske rikta lite extra fokus på Pilgrim.
Det är helt sjukt va fin han är nu.
Sedan vi fick en ridbanan har det hänt så sjukt mycket och jag vill inte sluta rida när jag sitter på hans rygg.

Igår var en fullspäckad dag.
Vi var och hämtade spån efter jobbet (vilket tar ett par timmar), sedan hem och lasta av, mocka och fixa i stallet, gå in och duscha bort allt damm efter spånet, laga massa mat för veckan och hinna vila lite i soffan då jag kände mig hängig.
Vid 22-tiden gick vi ut och tog in hästarna och då blev jag akut ridsugen.
Hade inte tänkt rida då jag inte kände mig helt hundra men kunde inte låta bli och tur var väl det för efter ridpasset var jag fylld av energi.

Testade ytterligare en ny sadel igår, en Ecuyer.
Ska ha den på lektionen för Ewa ikväll också.
Kändes jätte bra men måste rida ett pass och byta sadlar under själva passet för att kunna jämföra ordentligt.

Pilgrim var så himla fin igår!
Vi har hittat helt nya lägen och han orkade hålla ihop sig hela passet i kort och fin skritt.
Dessutom var han otroligt följsam, slogs av det att han börjar bli så mycket mer skolad och vad fort det har gått.
När allt bara flyter har man verkligen tid att tänka på alla detaljer och allt kändes helt helt fantastiskt.
Vi fick till fina piruetter och riktigt bra korta steg.
Han var som en dröm där vi red i natten.
När vi gick in i stallet och jag nattade hästarna kände jag mig så himla nöjd, glad och stolt.
Tänk vilka fantastiska hästar just jag får ha.
Jag är så lyckligt lottad! 

Inga kommentarer: