fredag 6 oktober 2017

Nya stången


Nu har min nya stång kommit, som jag längtat.
Beställde den från spanska Lopez och det tog nog ca 2 veckor innan den kom, men den som väntar på något gott.
Har hunnit rida med den 2 gånger nu och kan bara säga att jag är mer än nöjd.
Känns jätte bra.

Känner dock att det är svårt att beskriva skillnaden som uppstår i ridningen på den nya stången men kommunikationen blir liksom tydligare.
Med den nya stången känner man verkligen att den vi hade innan inte passade längre.
Vi har ridit två pass med fokus på att länga ut halsen och hitta lite mer samling.
Pilgrim har verkligen varit helt fantastisk, jag "når" liksom hans bakben på ett helt nytt sätt.
Första passet gick han upp i jätte fint tramp när jag "endast" skulle korta steget lite i skritten.
Jäklar vilken fin takt denna kille har, nu gäller det att jag försöker behärska mig lite så vi inte går för fort fram.

Under andra passet testade vi även lite galopp och det gick hur bra som helst.
Han börjar kunna hålla galoppen nu och snart kommer vi nog kunna rida lite övningar och vägar i galopp.
Han behöver verkligen galoppen för sin kropp så det känns bra att vi börjar komma framåt där.
Har varit nyttigt att galoppera så pass mycket i sommar ute efter vägarna som vi har gjort och det är roligt att känna resultatet av det nu. 


Var lite roligt när paketet kom till mig här i veckan.
Det levererades hem till dörren och det hade jag inte en aning om.
När tjejen från transportföretaget ringde sa jag "Åh det måste vara mitt bett till hästen".
"Ja tejpen är rätt avslöjande sa hon" och när jag såg paketet så förstod jag vad hon menade.
En sådan där tejp skulle jag vilja ha i stallet, så mycket fräckare än slivertejp *ler*

Nu i helgen ska jag till Bräcke och sedan tänkte jag försöka få ner lite blomlökar i trädgården och rida en hel massa.
Hoppas ni alla får en skön helg!




Inga kommentarer: