måndag 15 maj 2017

Jag älskar helger

Det är inte snö i Cappes hage... #raggsocka
 Jaha så har ännu en helg passerat och jag längtar redan till nästa.
Jag älskar verkligen helger och inte minst nu när det är vår och ljust på kvällarna. 
Man vill bara pyssla, planera och fixa en hel massa saker. 
Värmen börjar komma tillbaka, i alla fall så pass mycket att det inte är minus på nätterna längre, så nu har hästarna sovit ute både lördag och söndag natt.
Hoppas på lite mer värme nu så jag kan plantera lite sommarblommor.

På lördagen var jag och Tomas iväg och köpte en hel massa staketstolp.
Så nu blir det hagbygge på kvällarna hemma framöver, men först måste jag riva de gamla hagarna som står där.


Prickig har varit så fin i helgen, hann till och med träna honom 2 pass på lördagen!
Han har dessutom börjat förstå att man kan be matte klia honom istället för att använda matte som ett träd.
Det tog typ 2 år men nu verkar han ha fattat, duktig pojke. 


Cappe mår jätte bra. 
Rider honom 10min två gånger per vecka nu och resten promenerar vi.
På lördagen fick han gå lös på gräsmattan och beta medan matte rensade rabatterna.
Det finns fördelar med att vara mattes häst och måsta gå i egen hage, då får man göra sådant ingen annan får *ler*
Vi får se hur lång tid det tar innan Husse hittar det fina hovavtrycket Cappe lämnade efter sig... *visslar oskyldigt*  
Pratade med veterinären igår om sommaren och han sa att om allt fortsatte att kännas så här bra så kunde jag släppa ihop honom med de andra hästarna på betet i sommar! Lycka!

På söndag kväll tog vi en promenad upp på berget jag och Cappe, första gången vi gick uppför och nedför så mycket, så får se idag hur det påverkat honom.


Så helgen har varit händelserik, mycket hästträning, en tur till Bräcke på söndagen och rensning av rabatter.
Men ändå har jag och Kimbra även hunnit vila lite i soffan, något vi båda älskar.

I helgen bestämdes även en jätte roligt grej, men det får ni veta mer om senare *ler stort* *love*
Är så glad att jag nästan spricker men håller på det lite till!

Ha en skön måndag! 

Inga kommentarer: