måndag 22 maj 2017

Grönt och varmt


Kan inte påstå att jag var så bra på att blogga förra veckan men dagarna sprang verkligen förbi.
Sedan kom fredagen och bjöd på ett helt otroligt väder.
Det sa nästan pang så var det grönt ute och det blev en riktig vacker sommarkväll.

Jag och Husse tog en tur med båda pojkarna efter vägen.
Husse gick och jag red, någon rättvisa ska det ju vara *fniss* 
Det var verkligen de bästa ridturena på länge.

Jag har inte ridit ut på Cappe på jag vet inte hur länge (pga skadan) men i fredags vågade vi äntligen oss ut en sväng.
Vi red i 20min i skritt och det kändes jätte bra.
Trodde han skulle vara sjövild men han var så himla cool och lugn.
Frustade typ 20 gånger och man kunde verkligen se hur han njöt av vartenda steg.
"Jag är en ridhäst förstår du matte"
Vet inte vad som strålade mest; jag, han eller solen.

Prickig var också helt underbar, han har gått igenom någon form av utveckling under våren och nu har han landat och mognat till en helt otrolig varelse.
Han har alltid varit underbar men jag slås alltid över att han hela tiden kan bli ännu mer fantastisk. 
Han lämnar höet för att komma fram till grinden och ge mig en hel drös med kärlek och han vill bara stå med huvudet på mig axel och andas i mitt öra.

Jag har berättat hemligheten för flocken nu och de är spända av förväntan.
Allt känns så himla bra och jag går runt som ett barn på julafton.
Nästa söndag kommer jag berätta även om några av er redan vet.

Mitt leende säger mer än tusen ord
Igår efter en lång men underbar dag i Ånge red jag ut mina pojkar igen.
Denna gång utan Husse och det var lika underbart som på fredagen.
Dock saknade vi Husse, vi älskar verkligen när han följer med.



Hästarna sover ute nu, varje natt så länge det inte regnar.
Imorse möttes jag av att alla hästar låg ned i hagen när jag klev ut igenom ytterdörren för att ge dem frukost.
Vilken underbar syn, då vet jag att de kan slappna av och trivs.
Har även pratat med veterinären och han sa att jag får släppa ihop Cappe med övriga när det är dags för bete.
Så himla underbart. 

På söndag ska jag upp till Ewa och vara där hela dagen.
Längtar så himla mycket!

Ha en underbar måndag, hoppas ni har lika fint väder som vi har här!



Inga kommentarer: