tisdag 3 februari 2015

Tillbakablick 2014 - oktober


Trots att hösten kom och vädret började ändra sig hann jag och Tomas äntligen med att ta lite ridbilder.
Sommar hade ju bjudit på underbart väder men vi hade inte haft någon tid över för fotografering.
Och vi hann precis, dessa bilder togs den sista helgen med finväder.

Bilderna fotades nere på betet och blev så himla fina.
Jag kunde verkligen se hur Cappe utvecklats och det kändes så bra. 


Men inte långt efter dessa bilder kom regnet och om det regnade.
Fy!
Hästarna som fortfarande gick på betet fick slut på täcken och vår hall med golvvärme fick agera täckestork på nätterna.
Allt var lerigt, blött och kallt och det gick inte att göra så mycket ute på gården. 



I oktober var jag och min kor med i radion för första gången.
Det var P4 Västernorrlands morgonprogram som kom hem till mig och gjorde reportage om mina blivande ridkor.
Så himla roligt och hela reportaget togs så varmt emot i media.



Bandit växte något otroligt under hösten och blev mysigare än någonsin.
Han ville gärna sov i knät och gossa hela tiden.
Det är en sådan lycka att få ha dem i mitt liv!


Stallet fick sig ytterligare en lite ansiktslyftning under hösten då jag kom på att jag skulle måla väggarna.
Hjälp vad fint det blev!
Skillanden är ju helt sjuk och ännu finare skulle det bli.


I slutet av oktober kom bästa Anna K och gick igenom Cappe.
Han hade lite spänningar och låsningar men var överlag fin.
Han älskade verkligen Anna och hennes behandling och han var underbar att rida dagen efter!


Den 25: e oktober hade jag och Tomas bott på vår gård i 1år!
Vilken lycka!
Vi firade dagen med lyxig 3-rätters middag och mys.

Att det är precis vi som får bo på denna drömgård är en sådan lycka att det inte går att beskriva!
Vi kändes oss så nöjda och glada när vi satt där, dels över att få bo på gården men även över allt vi hunnit åstadkomma på denna tid.
Ska bli spännande att se vad som hänt om 1 år till.

Inga kommentarer: