måndag 16 februari 2015

Ridbilder


Äntligen har jag ridit lite!
Har inte ridit sedan i tisdags och både jag och Cappe hade grym abstinens, så i söndags blev det äntligen lite ridning i hagen.
Stackars hästar, men det är bara där det går att rida och Cappe verkar faktiskt inte bry sig han är mest glad över att få göra något.
För jag skulle aldrig riskera något och rida ut efter vägen nu som bara är is med lite grus på.
Skulle aldrig förlåta mig om det hände Cappe något då.


Jag och Nina red runt i hagen ca 40min och hade jätte skoj.
Solen sken, hästarna var fina och Tomas kom och fotade och filmade lite med våra mobiler, lycka!
Så äntligen har jag lite nya bilder.

Jätte roligt att få se att det sker lite utveckling.
Tycker takten börjar komma i traven och han blir bitvis rätt fin i formen nu.
Annars när jag höjt formen på honom i traven har han varit tvungen att spänna underhalsen för att lyckas, men nu får han ett bättre lyft i halskotpelaren och formen blir bättre och mer avslappnad.

Det är väl inte våra vackraste bilder men jag kan se mycket positivt i dem som visar att vi är på rätt väg! 
Sedan att ryttaren har världens fulaste skor, mysisbyxor och ridväst med dunjacka utanpå får ni ha hänsyn med. *smila*






Ikväll kommer Glenn och filar fossingarna på pållarna, skönt!
Kanske det blir lite till ridning efter det.

Inga kommentarer: