måndag 9 februari 2015

Ny vecka


Oj vad denna vecka fullkomligt sprungit förbi och helgen sa bara svisch.
Önskar jag kunde ta det så lugnt som Kimbra gör och sova massor men det har blivit väldigt lite av det på sista tiden.

I helgen var jag på lördagen till Hudik och hade clinic och på söndagen hade jag 3 lektioner i Timrå.
Sedan var jag helt slut i huvudet och somnade på eftermiddagen 1.5h i soffan.

Jag och Katarina var så duktiga igår och mockade hagen.
Perfekt väder då en massa skit tinat fram de senaste dagarna och sedan frusit till igen.
Direkt efter att vi var klara kom det en massa snö, så snacka om att hinna klart i tid.


Det har blivit en hel del ridning på slutet även om Cappe fått vila båda lördag och söndag.
Mycket av ridningen har vi gjort i hagen i djupsnö och det har varit helt underbart.
Snön hjälper verkligen Cappe med takten och han blir så himla fin.

Sedan får jag också hela tiden fler bevis på att hans förtroende för mig växer.
I lördags var det storm när de skulle in för natten och husse hjälpte mig därför att ta in dem, så alla fick komma in samtidigt.
Hästarna var rätt lugna men lite spända och vaksamma.
Husse tog som vanligt Cappe, men Cappe som inte var riktigt trygg skyndade sig fram till mig för skydd och jag fick smeka han på mulen så husse kunde få på grimman.
Det är rätt lustigt vad dessa små saker kan betyda så mycket.

Korna mår toppen och är så gossiga.
Drömde i fredags natt att jag hoppade upp på Bandit i hagen i repgrimma och skrittade iväg ca 20m.
Sedan hoppade jag av, jätte lycklig men lite besviken att ingen hade varit där och fotat.
Tror drömmen sa till mig att det är dags nu!
Bandit vill bli ridko och göra roliga saker, så nu måste matte få tummen ur.
Vi får väl se om det kommer gå så lugnt till som i drömmen eller om jag landar i snödrivan *smila*

I veckan tänkte jag lägga ut en ny övning här på bloggen, en övning som jag i helgen döpte till Eldprovet *fniss*. Något att verkligen bita i. 

2 kommentarer:

lilla k sa...

Jaaa!!!
Vi rider på kossorna i helgen :-)

Yvonne sa...

JA!!!!!!!!!!!!
Notera nu att du sa VI rider *blink*