torsdag 12 februari 2015

Hatar is!

Söt Cappe och redan bajsat ner sin nymålade boxvägg...
Fy vad jag hatar is!
Sådana här gånger man önskar man hade ett ridhus.
Det finns nästan ingenstans att rida om man inte vill riskera livet.
Åh jag som är så ridsugen...

Igår blev det en kort tur i hagen, vi har ridit upp en ganska stor volt där och underlaget på den var ok.
Men det gick inte mer än att skritta och trav lite eftersom jag inte satte på några boots och helt ohalt var det inte.
Men det blev i alla fall 20min så Cappe blev nöjd av att få ha gjort något.

Det är typiskt att det ska bli sådant här väder när det går bra i träningen.
Så mycket som fallit på plats som jag vill träna vidare på nu!

Den största förändringen just nu är takten i traven som äntligen går att påverka som jag vill.
Jobbat mycket med skolskritt och uppgångar till trav. Något Cappe haft mindre lätt för men som äntligen börjar släppa. Så det är lite frustrerande att inte kunna träna.

Idag är det torsdag och det är lika med "snickra i stallet kväll".
Tomas och Christer kör torsdagar nu då de träffas och fixar i stallet.
Helt underbart!
Just nu förbereder de ovanför stalldörrarna så det kan isoleras och sättas igen där, sedan ska elen där dras om och innertaket upp.
Kommer bli så himla fint! Är så glad att se att stallet bli mer och mer färdigt och så som vi vill ha det.

Själv tänkte jag mocka lite mer i hagen ikväll nu när det som gömts i snön kommer fram, skura Cappes boxvägg och sitträna lite på Bandit.


Inga kommentarer: