torsdag 5 februari 2015

Tillbakablick 2014 - december


Med december kom kylan.
Ojiji fick bli en i gänget som barfotahäst och i den frysta lite knöliga hagen ville inte hans fötter gå, så hästarna fick flytta till inbeteshagen.
Med bara ett träd i hagen fick det snällt samsas på lite yta med hönäten. 


Kvällarna var vackra och jag hade sådan fin utsikt över gården varje kväll när jag hängde upp morgondagens hönät.
Ljusslingan i flaggstången (som var ett helvete att hänga upp) blev så himla fin och det var så mysigt att komma hem efter jobbet på eftermiddagarna när den lyste upp gården. 


I december var jag till Hudiksvall och hade clinic.
Ett jätte härligt gäng tjejer och jätte fina hästar! Så roligt och gav som vanligt en massa inspiration. 


I december dök även min före- och efterbild på Cappe upp i ett forum på nätet och skapade stora diskussioner hur vida det var samma häst och om man kunde uppnå detta resultat på bara 6 månader.

Nu vet ju jag att det är så eftersom jag har tagit bilderna men det är väldigt roligt att höra vad alla "experter" anser och alla argument för att det INTE an vara samma häst. *fniss* 


Julafton närmade sig med stormsteg och äntligen kom snön!
Hästarna fick flytta tillbaka till vinterhagen och underlaget bjöd på härliga ridturer. 


Som vanlig promenerade vi upp i skogen och högg oss en gran.
Kimbra var jätte nöjd och låg varje kväll under granen, snodde ett par julkulor och åt på paketsnörena. Precis som det ska vara.

Att fira jul i sitt eget hus är så underbart. Allt blir så mycket vackrare på julen och man tänder ljus och pyntar. Älskar verkligen julen och i år hade vi tid att verkligen fixa i ordning allt. 


Den 26:e december var det återigen dags för mig och mina kor att vara med i radion.
Denna gång var det P4:s rixtäckande program Stall som hade gjort ett reportage, som blev så himla fint!

Ni som missade programmet kan höra det här.

2014 var verkligen ett underbart år och jag tror 2015 kommer bli minst lika bra.
Jag har stora förväntningar och många planer.
Allt blir bara bättre hela tiden och jag är så glad att vi hittat vårat paradis!

Inga kommentarer: