fredag 6 februari 2015

Rullar på


Oj är det redan februari!?
Fatta att vi snart går in i vårmånaderna. Gissa om jag längtar.
Även om vintern faktiskt är riktigt bra i år så är jag rätt less nu på dessa temperaturskiftningar.
Igår var det -13 och idag +5. Varför ska det hålla på så här?
Tur det är så pass mycket snö att det klarar sig från is på gården.


I stallet har vi under januari satt igen de gamla dörrarna som var både, snea, otäta och ruggit fula.
Nu är det vita skivor där istället och en massa isolering och vindpapp innanför.
Till våren blir det lite fog och färg runt om, kommer bli så himla snyggt! 


Cappe är i toppform!
Jäklar vad fin den hästen är.
Han har blivit så himla underbar och visar mig sådant förtroende nu. Vårat band växer varje dag och nu om han blir upprör och ängslig över något så söker han sig till mig för stöd och trygghet.
Den känslan går inte att beskriva, det är den bästa som finns. Är så glad att han valt att ge mig det förtroendet.
Och det betyder lite extra mycket då Cappe är en häst som anser att han klarar sig bäst själv, men det har verkligen vänt nu och jag kan se att han tycker om mig på ett helt nytt sätt.


Vad tycker ni om min nya Thermobar då?
Ännu mer rosa än den gamla.
Köpte 2 stycken förra året. Den ena pajade efter ett par månader, fick en ny.
Den andra pajade nu i mellandagarna, fick en ny.
Men denna gång skickade de den nya dyrare modellen!
Det är service det.
Så glad och den är så himla mycket finare och bättre och mer rosa än den som gick sönder.

Gillar produkter som är mån om att kunderna ska vara nöjda och att deras produkter ska hålla hög kvalité. Jag klagar inte på att saker går sönder så länge man får dem utbytta på detta proffsiga sätt.
Även om det kom rätt många svordomar på annandagen när jag fann Thermobaren full med is och det var -18 grader ute *smila*. 


Inga kommentarer: