torsdag 18 januari 2018

Var försiktig med vad du önskar


Alltså fatta hur mycket snö vi har nu!
Jag önskade av hela mitt hjärta att vi skulle slippa en till vinter med bara is och att vi istället skulle få snö. 
Någon tog min önskan på fullaste allvar och jag har nu fått lite mer snö än vad jag behövde *fniss*
Egentligen gör inte mycket snö mig så mycket men det skapar massa nya "problem".
Problem som att ett staket på 120cm till hagarna börjar kännas rätt lågt, jäkla tur att snön är mjuk och utan skare.
När jag bygger om vinterhagarna till sommaren kommer det bli 3 trådar på 60, 100 och 140cm höjd.

Kan säga att all denna snö på ridbanan har gjort den helt oridbar på slutet.
Men som tur är finns det underbara människor med stora maskiner, så för ett par veckor sedan var en stor hjullastare på ridbanan och skyfflade undan 1500 kubikmeter snö.
Denna lilla operation tog 5 timmar.

På bilden ovan ser in ridbanan när plogningen var påbörjad.
Så sjukt mycket snö.


Alla hästägare förstår lyckan av en nyplogad ridbana.
Underlaget blir verkligen helt perfekt.
Efter att bara har ridit ut i flera veckor var känslan otrolig att få rida på banan igen och jag har verkligen utnyttjat det underbara underlaget.

Men nu har det snöat igen *skrattar*
Red på ridbanan igår i ca 30cm nysnö.
Det var otroligt härligt och jag och Pilgrim galopperade så snön yrde.
Han var så himla fin.
Men träningen är alltid bäst när banan är plogad, så nu får jag beställa plogning igen. 
Men det ska snöa ett par dagar till så får vänta lite.




Inga kommentarer: