fredag 19 januari 2018

Min Sörlänning

Fryslort
Vilken underbar fredag och nu sitter jag här i soffan under en ullfilt och njuter.
Haft en helt perfekt arbetsdag idag. Var på yin yoga på lunchen, åt en härlig lunch på stan med min fina vän och sedan nu ikväll red vi tre tjejer tillsammans på ridbanan.
Pilgrim var som en dröm!

När jag tog in honom från hagen innan ridpasset frös han så han skakade.
Han är en riktig fryslort.
Kommit lite snö idag som sedan smält på hans rygg och i -9 grader blev det lite kallt tyckte han.
Han har så tunn och fin hårrem så han har ibland svårt att hålla värmen när han blir blöt.
Massa filtar på medan jag gjorde i ordning honom så han fick upp lite värme och sedan upp på ridbanan och börja trava igång direkt.
Från första steget var han som en dröm.
Höll ihop sin kropp, massa energi och en helt underbar taktfast trav.
Det är svårt att beskriva vilken otrolig känsla han ger när man sitter på hans rygg.
Man känner sig som en kung där uppe och man kan sitta där helt stil och vinka lite fint åt folket *skrattar* 

Eftersom han var så himla fin fick Steffi hoppa upp och rida honom lite för första gången.
Så roligt att se sin egen häst från marken och jag kan säga att han är grymt snygg.
Men det som kändes allra bäst var den känsla som han kunde förmedla till Steffi, hon var rätt mållös när hon satt av.

Att rida en häst helt utan motstånd (både fysiska och psykiska) det är en mycket speciell känsla och den bjöd han Steffi på ikväll.
Det spelar ingen roll hur mycket man förklarar innan man känt det är det svårt att förstå, bland annat därför är hästarna våra bästa lärare.
Jag kan förklara så ingående jag bara kan hur jordgubbssylt smakar, men innan du provat kommer du aldrig fullt förstå.

Så nu sitter jag här i soffan och känner mig stolt över den häst Pilgrim utvecklats till.
Han är en dröm, min dröm!

Inga kommentarer: