onsdag 6 juli 2016

Nya lärdommar



Kan inte låta bli att fascineras av Pilgrims visdom. Trots sina ringa sex år har han en själ och klokskap som är flera tusen år gammal. 
Han besitter "den gamla" och "glömda" kunskapen som jag ibland har äran att få se glimtar av. 
Han lär mig så mycket, allt jag behöver göra är att lyssna och han ger mig kunskap inom det område där min fokus för tillfället ligger. 

För att ta ett exempel: 
Jag har på slutet lagt ett stort fokus på min sits, att ta ansvar för min egen kropp och på så vis bli en bättre ryttare.
Jag har verkligen försökt att sitta rak, varit till en kiropraktor och stretchar noga.

Jag och Cappe kämpar på med höger sidas formgivning och linjering medan Prickig är så otroligt liksidig.
Jag upplever mig sitta olika på pojkarna även om jag inte gör det egentligen. 

Men så en kväll när jag och P ridit upp på berget med K och Maxine och vi var på väg ner visade han mig något, något jag aldrig tänkt på innan. 

Jag red barbacka i padden och fokuserade på att sitta på pubisbenet och insida lår. 
Något som är väldigt jobbigt barbacka och än värre i nedförsbacke.

Helt plötsligt började P gå böjd till höger. 
Förstod på en gång att han ville visa mig något.
Jag började fundera. 
"Varför böjer han sig till höger när det är det hållet som jag och Cappe har mindre lätt för???" 
Jag fick det inte att gå ihop. 
Tills jag plötsligt förstod, han ger mig en motreaktion. 
Min kropp säger "böj dig till vänster". 
Prickig vet att jag egentligen vill rakt fram och visar det då genom att gå emot och böja sig åt andra hållet.

Tack vare att han gjorde det kunde jag känna av de spänningarna som bildades i min kropp och på så vis känna av vad som blivit tokigt. 
Jag fick inte fram högra höft! 

När jag rättat till detta med en medveten handling och muskelkraft blir Prickig rak. 

Dagen efter rider jag Cappe på banan. 
Jag fokuserar hela tiden på min höft och helt plötsligt går det mycket enklare till höger! 

Underbara Prickig, så ung men ändå så klok.
Att han redan har förmågan att skola mig på denna nivå med dessa nyanser är helt sjukt! 

Han är magisk!

Magisk är även Bandit.
Han har en sådan aura runt sig att jag ibland tappar andan. 
Han är minst lika klok som Prickig. 
Bandit är lite som en yogamästare i energi eller som en buddistmunk. 
Han är från bortom denna värld.

Han och Cappe har alltid varit vänner och nu har även han och Prickig funnit varandra. 
Det är riktigt magisk att få se när de "talar" med varandra. 
Tomas tog ett par härliga bilder här om kvällen med mobilen när de stod och myste tillsammans.

Mina fina pojkar! 
Så jag älskar dem! 
 



Inga kommentarer: