söndag 3 juli 2016

Klapp på axeln


Hjälp va duktiga vi varit i helgen!
Vi har fått så sjukt mycket gjort även om det känns som om vi tagit det lugnt.

Inledde lördagen med ett besök på Lögdö marknad, där mötte jag upp bästa Mia.
Hon hade fixat 2 nya hästar till mitt stall *blink*
Men de snyggingarna kommer i ett eget inlägg. 

Sedan hem och flytta hö och städa höladan.
Oj va mycket hö jag har kvar, men det gör ju inte så mycket. Blir ju bara lite mindre jag behöver ta in i år.
Det tog verkligen hela kvällen att göra klart i ladan, tur K och C kom på slutet och hjälpt till.
Sedan blev det en rejäl dusch och efter det grillat och rödbetor med chevre. 

Idag har jag hunnit ha en lektion på morgonen, sytt om en klänning, fixat beteshage nummer två, flyttat hästarna, flyttat korna, fyllt 250l vatten, skottat och krattat matjord och lagat veckans mat.
Nu återstår bara att ha styrelsemöte med ARV och rida båda pojkarna.

Måste verkligen klappa mig själv på axeln för allt vi gjort denna helg.
Tomas har dessutom satt upp en rullgardin, fixat med bromsarna på gräsklipparen, skottat en jäkla massa fyllnadsmassor och klipp gräsmattan.
Alltså vår gräsmatta växer värre än åkern!
Någon som har något tips på att få en gräsmatta att växa långsammare? *skrattar*
Har hört att gäss är bra på att beta... 

I vilket fall, tänk vilken tillfredsställelse det är att få saker gjorda.
Nu börjar vi äntligen närma oss bygget av grillplatsen.

På torsdag åker vi till Emma, som jag längtar.
Besök på Ullared inplanerat, ska bli spännande.


Djuren är jätte glada idag.
Hästarna har fått flytta ned på STORA betet och korna har fått flytta in i den mindre beteshagen.
Så klockrent att kunna växelbeta med hästarna och korna. 
Har inte gått med korna i grimma på hela vintern, gick in i hagen och de kröp in i grimmorna själva.
Sedan gick de som 2 snälla hundar till den nya hagen.
Alltså de är så fantastiska att jag får nypa mig själv i armen.
De måste vara världens mest okomplicerade djur.

Lill-Jänta sa att hon var sugen på en ridtur snart.
Så vi måste ta och komma igång igen. 
Ska prova barbackapadden på henne, tror det kan bli rätt bra.
Bandit behöver en ny grimma, nu har han vuxit ur COB, dags för en Full.
Undra vilken färg han vill ha, tror han skulle bära upp rosa. *ler*


Tre arbetsdagar kvar, sedan går vi på 5v lång semester.
Så himla mycket roligt planerat, längtar så jag nästan spricker!

Nu är det sommar, kvällarna är varma och ljus och jag är så lycklig!

Inga kommentarer: