tisdag 20 november 2012

Nyper mig i armen


Han är så fantastisk att jag inte kan fatta det, nyper mig själv i armen och inser att jag faktiskt är vaken!

Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att jag skulle finna en häst som denna! Han är precis allt det jag fantiserat om under så många år och tänk att just jag lyckades finna det. Kan ärligt erkänna att jag hade min tvivel när han bockade runt med mig efter vägen, var gång han slängde upp huvudet och vägrade finna avslappning och de gånger han vägrade att ens korta steget.

Jag tänkte "gjorde jag verkligen rätt" även om jag visste i hela mitt väsen att jag faktiskt gjort just det!

Nu överträffar han alla mina drömmar, jag kan inte ens tro att det är sant!
Igår dansade han fram på ridplan, tyglarna hängde, han bar sig och samlade sig när jag andades in och spände magen. Jag rider honom med endast tanke, tyngdpunkt och andning. Aldrig har det varit så lätt!

Två fina levader gjorde han dessutom igår, det var dessutom de ända jag bad om, där han fann stillheten i ett par tre sekunder. Känslan är obeskrivlig, tänk att jag har två hästar som inte är från denna värld.
Mina fina prinsar, å vad jag älskar dem!

Nu ska jag ta och luta att nypa mig själv i armen för drömmer jag så vill jag faktiskt inte vakna! 


3 kommentarer:

Carro sa...

Lycka <3

Elisabeth sa...

Det är bara att gratulera och jag tänker att du nog har en del med det hela att göra själv också :)

Unknown sa...

Du får Cappe att "blomma". Han har funnit balans i sitt liv och detta framträder tydligt nu *ler*.

// Tomas