onsdag 7 november 2012

Måndagens AHA-upplevelse




Jag rider bättre när jag inte ser något!!!!
Återigen har jag haft en uppenbarelse av att less is more!

De senaste dagarna när jag ridit efter vägen har det varit kolsvart ute samt en så tjock dimma att det sett ut som om jag rider i mjölk när jag tänder pannlampan.
Detta resulterar ju givetvis i att jag inte ser ett dyft!
Nu kan man ju tycka att det kanske inte är så skoj men oj vilken aha-upplevelse jag fick i måndags.

När jag rider i mörkret är det helt omöjligt för mig att se hästen under mig. Det gör att jag slutar tänka, slutar små korrigera och bara känner. Egentligen är det inget konstigt att det blir så men jag hittade en ny dimension av känsla i måndags och min ridning fick sig ett rejält lyft framåt. Denna lilla stunds aha-upplevelse tog min ridning milsvidder framåt!

Att var så i nuet att man känner hästens andetag, varje muskels anspänning och avslappning, markens kraft under hovarna, det är RIDNING det!


2 kommentarer:

Ängel sa...

Mer vintermörker åt folket!! Så de rider på känsla istället för allt annat skräp. Fast du är ju rida på känsla drottningen ;-)

Yvonne sa...

Vintermörker och D-vitamin ;-)

Åh man tackar!!!! *ler stort*
Åh nu är det ännu bättre än innan !!! *smila*