tisdag 6 november 2012

Nokke & David Lichman



Varje gång jag ser detta klipp lär jag mig något nytt.
Lustigt hur svårt det kan vara att ta in allt på en gång...

Jätte intressant att se David jobba med Nokke och hur positiv han lyckas få honom hela tiden. Nokke är ju en född skeptiker men David vet precis hur han ska göra. Man ser verkligen vilken otrolig skicklighet han har!
Hans timing är perfekt! För skulle den inte vara det så skulle Nokke bli "arg", kanske aggressiv rent utav. Detta eftersom han är skeptiskt till det mesta och framförallt nya människor. Så detta skulle aldrig funka om inte David gjorde allt rätt.

Detta tycker jag är ett tydligt exempel på hur okomplicerat det kan bli när människan väljer att adressera hästen på hästens språk och inte förmänskliga den och förvänta sig att den ska förstå, tänka och bete sig som en människa...

Hoppas verkligen ni orkar se hela filmen och ha ljudet på.
För David är så fantastiskt duktig på att förklara! 

4 kommentarer:

Eva Östman sa...

Precis vad jag behövde få se idag - tack, Yvonne!

Yvonne sa...

Åh va roligt att jag kunde glädja dig! :D

Ängel sa...

Viklen fantastisk film! Vad duktig Nokke var och vad David var bra på att förklara! Nokke måste ha gillat honom annars hade det väl inte blivit "lyfta benet jag vill bli kliad av dig" :-)
Jag måste få nya saker att träna på med Cappe ;-)

Yvonne sa...

Precis, ha ha! Du såg det! ;-)
Ja Nokke gillde David jätte mycket!
Det säger en hel del det...