söndag 11 november 2012

En till David Lichman film!




Här kommer en till film från kursen med David Lichman 2010.
Denna gång hjälper han mig med galoppen i cirkling, något som jag och Nokke hade mindre lätt för då.

Han pratar mycket om energii filmen och att vi som är "powerfulla" har mindre lätt med det.
Han säger att han inte vet vad det beror på men jag tycker mig se det nu när jag tittar på filmen igen med nya ögon.

David lägger energi på Nokke precis när han ber om galopp, sedan är han "tyst".
Om ni sedan tittar på mig så har jag energin "på" hela tiden och när jag lägger på mer för att be om galopp så har Nokke slutat lyssna. Ungeför på samma sätt som när man gör en häst skänkeldöv, jag blir väl tjatig och då lyssnar han inte.

Så åter igen är jag tillbaka till det jag tjata om de senaste inläggen och de jag verkligen lärt mig på slutet "less is more!".

2013 kommer bli minimalismens år, jag har nu alla redskap och möjligheter för att uppnå detta och det kommer verkligen vara mitt fokus när jag går in i det nya året! Även fast jag redan har börjat!


1 kommentar:

Elisabeth sa...

Tack, tillsammans med dina insiktsfulla kommentarer är det riktigt bra att se dessa filmer.