torsdag 16 augusti 2012

Stört skön!

Notera världens sötaste bakhovar! <3

Ha ha, älskar den här bilden!
Den är så Cappe!

Red ju (som ni inte kan ha missat) Cappe i endast halsring för ett tag sedan. Gick hur bra som helst, det vara bara att "köra", som jag uttryckte mig efteråt.
Och eftersom det gick så himla bra så var vi ju tvungna att testa att hoppa lite.

Så jag byggde ett litet hinder och garderade med en infångare. Tog de första sprången på hindret i höger varv så att vi fick "hjälp" av infångaren och staketet.
Så här med facit i hand så behövde vi den inte, Cappe hoppar ju allt som man styr nosen mot.

Efter att vi hoppat hindret fick Cappe beröm och godis och så red vi ner igen och tog hindret en gång till o.s.v. Efter 3 hopp hade han fattat vad detta gick ut på och efter som han älskar att hoppas så effektiviserade han det hela lite...
Man kan ju faktiskt hoppa på tillbakavägen också, då får man ju hoppa dubbelt så mycket!

Detta var ju något som jag inte hade tänkt mig och jag hade därför vänt Cappe redan så att han inte längre kunde hoppa hindret. Så då kom han på den briljanta idén att hoppa infångaren istället.
Hi hi, han är så roligt och han var så nöjd med sig själv efter hoppet. Stannade och frågade "får jag godis nu?

Inga kommentarer: