onsdag 8 augusti 2012

Borta bra men hemma bäst!

Drogad Nokke...
Så skönt att komma hem! 2 dar borta sliter på krafterna. Nokke uppförde sig som vanligt exemplariskt! Hanns mun såg perfekt ut och inget behövde göras! 20min undersökning, 20min trevligt surr med veterinär Ove och sedan var vi klara.

Stackars Nokkis hade inte en chans att hinna kvickna till efter det lugnande han fått och fick raggla tillbaka till boxen.

Hemresan gick jätte bra och det var en trött men glad Nokkis som sprang ut i hagen och såg till att rulla sig ordentligt i leran. Så roligt att se lyckan över att komma hem!

Sedan var det liten vits (för dagen "liten grå" ) tur. När jag ändå hade en transport på stallplan passade jag på att testa att lasta honom. Gick som med allt annat nu för tiden; helt utan problem!
Okej ett problem hade vi, jag fick inte ur han ur transporten....
Det fanns ju HÖ där inne *smila*
Ett angenämt problem *fniss*

Undersöker rampen, tror det finns ett höstrå här

Okej, jag går in!

Åh hö! Här stannar jag!
Testade även att knacka och banka i väggarna, gå runt på lämmen, slamra med mellanväggen och allt  det bekom honom inte en dyft. Skönt! Dutti ponny!

Inga kommentarer: