lördag 26 september 2020

Som dimman

Sommaren har förvandlats till höst och vissa dagar är så vackra att de tar andan ur mig.
Sol, dimma, sprakande färger och krispig luft.
Naturen är i förändring och detta märks tydligt på Pilgrim. Han speglar naturen och livet mer än någon annan häst jag mött. Han är som en som en naturkraft, en känsla, ett minne från en svunnen tid, magi.
I honom bor bara godhet och han ser gott i alla han möter.

Han rör sig i hagen som en dröm och han sveper fram över marken med en sådan lätthet att han rör sig som dimman över fälten.
Han lär mig allt om att vara här och nu, släppa prestationer, se saker för vad de verkligen är och vikten av att investera tid.
Han har gett mig en större tålamodshatt utan att på något sätt skapa frustration i mig.
Vilken egenskap! Jag önskar jag kan för den vidare till andra jag möter, människor som hästar.


 

Inga kommentarer: