fredag 6 mars 2020

LYCKLIG!!!


Igår kom världens bästa Ted och skottade vår vår ridbana efter alla snö som kommit under veckan.
Jag tänkte att isen under skulle vara hal, det har ju trots allt varit hockeyrink där uppe, men den magiska process som sker mellan is och snö hade redan börjat göra sitt jobb och det var faktiskt inte halt.
Lyckan var total och jag testade banan på direkten och den var verkligen kalas.
Så nu känner jag mig hel igen.

Jag hoppas verkligen att detta håller i sig nu och att våren kommer utan is.
Denna vinter har verkligen varit hemsk och jag tror det flesta som har häst känner lika.
Så nu vill jag inget annat än att kunna hålla igång ridningen och få komma igång och träna igen.
Både jag och hästarna längtar.
Ikväll kommer jag rida alla tre och hoppas även kunna göra det hela helgen!
Har en del ny utrustning att prova men det är svårt att få en uppfattning när det har gått att rida två pass och sedan ingenting på två veckor. Det behövs kontinuitet och en plan när man testar och utvärderar nya saker så nu hoppas jag att det finns möjlighet till det.

Önskar er alla en härlig helg! 



Inga kommentarer: