torsdag 19 mars 2020

Distansarbet


Jag sitter och tittar ut genom fönstret och ser mina hästar busa i hagen.
Solen skiner och jag kan se hur de verkligen njuter.
De galopperar runt, stegrar och bockar och det ser så härligt ut.

Just nu sitter jag hemma och arbetar, jag är beordrad hemarbete de kommande 2v till att börja med, med tanke på rådande omständigheter i landet. Ett sätt att säkra driften av våra mest kritiska tjänster på myndigheten, att försöka öka sannolikheten att hålla vissa nyckelfunktioner friska.
Och med detta väder och hästarna utanför fönstret så gör det inte direkt ont att sitta hemma.
Tur det finns teknik som möjliggör att arbeta på distans. 

Jag håller dock fortfarande lektioner.
Att träffas utomhus, hålla avstånd och inte kramas ska vara riskfritt.
Men blir det en lock down eller liknande så går det ju faktiskt att även ha lektioner på distans.
Tekniken idag stödjer även den typen av arbete på distans och så rider ju jag varje vecka för min fröken.


Fotade en bild på Pilgrim i hagen för några dagar sedan.
Har ni sett så fantastiskt fin han blivit i kroppen!?
Hans länd har blivit välmusklad och han har fått en sådan stolt hållning.
Pilgrim är en överrörlig häst och han har alltid varit svag i sin länd och att han nu genomgått denna förändring, det är verkligen stort! 
Hans länd är inte längre svag och han är så vacker att titta på att man tappar andan.
Hela hans utstrålning har förändrats och det värmer att se.


I helgen gjorde jag och Tomas de sista ärendena i Birsta. Köpte hästmat, vattendunkar och lite annat som kan vara bra att ha om man vill hålla sig hemma.
Det är faktiskt lite roligt att lägga ut just denna bild med tanke på alla skämt som just nu delas på sociala medier gällande toapapper. Men detta är vår vanliga konsumtion, vi köper och fyller på skåpen på toaletterna när det är slut. Men alltid retar denna bild någon och det är lite roligt *ler*

I natt drömde jag att jag kom hem efter jobbet och då hade Tomas kapat ned björken vi har direkt vid vår altan bredvid huset. Jag älskar den björken och på sommaren bor de nötväckor i dess holk. Men i drömmen var trädet helt ruttet invändigt så han hade varit tvungen att kapa ned den.
Jag vaknade illa till mods och ute nästan stormar det idag, undra om någon försöker säga mig något.
Men björken står här precis utanför mitt kontorsfönster och vad jag kan se gungar den inte ens i vinden så jag hoppas att drömmen inte ville varna mig för  något. 



Inga kommentarer: