onsdag 20 juni 2018

Mörka moln och ljusa drömmar


Igår blev det 2 ridpass, så skönt.
Först red jag lektion för Ewa på Pilgrim.
Vi red serpentiner med piruetter och tramp samt öppnor. Gick jätte bra.
Riktigt roliga övningar som vi kommer ha mycket nytta av.

Direkt efter det passet red jag ut med Steffi och Emma efter vägen.
Jag red Cappe och han var så himla glad och pigg.

Sockerponnyn
 

Mörka moln tornade upp sig på himlen och landskapet blev otroligt vackert.
Eftersom vi bor i en dal med en sjö i mitten blir landskapet väldigt dramatiskt när det drar in oväder.
Det var så vackert att rida efter vägen att vi tappade andan.

På vägen hem hann regnet ikapp oss men vi blev inte så blöta, det droppade mest lite.
Däremot när vi precis hunnit in i stallet efter turen öppnades himlen och regnet stod som spön i backen.
Det dånade mot stallets plåttak och det blev riktigt mysigt.

Cappe i ett nötskal, måste gå fram och kolla in allt "farligt"
Han är en riktig tuffing den ponnyn


På kvällen blev himlen vackert rosa och gul.
En regnbågen sträckte sig upp över gården, det är verkligen nått magiskt med regnbågar.
Jag kan ibland bara stanna upp på gården och känna en sådan lycka över att vi får bo på denna plats och alla människor runt oss som gör det möjligt.

Just nu håller vi på att ta in offerter på jobb som ska utföras på gården.
Drömmen är att kunna göra allt vi vill, men det är en stor dröm och stora drömma kostar tyvärr mycket pengar...
Men när den är uppfylld kommer vi verkligen bo på en av de vackraste av platser.
Det vi drömt om att göra ända sedan vi flyttade in. 

I sommar ska jag verkligen försöka hinna måla stallet utvändigt. Har velat göra det i flera år nu men det har alltid kommit annat i vägen.
Men nu hoppas jag att det blir gjort.
Gillar inte alls det gula teglet och de bruna och gröna trädetaljerna.
Tanken är att stallet ska bli vitt med svarta detaljer, kommer bli jätte fint.
Hoppas, hoppas, hoppas att vi hinner med det i år!
Det är ju ingen kostnad att tala om, det är bara tiden som ska finnas men tror vi kommer kunna hinna prioritera det i år faktiskt.

I helgen är det midsommar, håller tummarna för bra väder.
Lördag och söndag ska jag försöka hinna få klart det sista i trädgården, har räcken som ska målas och en grusgång som ska rensas, behöver nog även rensa rabatterna igen.
Kommer bli så skönt när det är klart.
Men mest kommer jag drömma om vår stora dröm och när vi kommer kunna göra det.
Man kan nästan ta på den nu och då blir den så verklig. 
Men men, den som väntar på något gott och drömma är vi bra på...



Inga kommentarer: