onsdag 27 juni 2018

Mitt i sommaren


Snart har juni passerat och vi är verkligen mitt i sommaren.
Vi har två veckor kvar att jobbar och sedan blir det fem veckor semester.
Längtar massor!
Men det var så skönt med midsommar i helgen med lite extra ledigt som en försmak inför semestern.

Midsommarafton spenderades med finaste vänner och mina föräldrar.
Så himla mysigt och underbart trots att det blåste storm och var svinkallt.
Men på lördag och söndag blev det fint väder.

Vi har i helgen planerat massor inför sommarens arbeten och mätt och ritat.
I veckan ska vi handla massa virke, färg mm.
Äntligen ska vi göra klart de där fula väggarna i stallet, som jag längtat.
Men även räcken på altanen och balkongen behöver få lite nya bräder.
I helgen har jag börjat skrapat räcket på bron så snar blir det nymålat och fint.

Men det absolut bästa är att vi kommer kunna göra det vi drömt om ända sedan vi flyttade in.
Jag kan knappt fatta att det är sant och vi är så lyckliga att vi nästan spricker.
Vet inte ens hur jag ska kunna uttrycka min tacksamhet för att vi får möjligheten att göra detta. 
När det är klart kommer vi bo på världens vackraste gård!
Men ska inte säga för mycket förrän det är helt klart och beställt.  *ler*


Hästarna betar mer och mer för varje dag som går nu och igår gick de tre timmar.
Vet att många hästar redan går fullt ut på bete men jag är petnoga med inbetningen på mina och eftersom de går på betet ända till november så är det ingen brådska.
När jag hämtade in Lilja för en ridtur somnade hon på stallgången.
Så himla söt, tänkte hur tusan ska hon orka.
Men när vi kom ut var hon super pigg och det var full fart upp på berget.
Kvällssolen sken och det är otroligt vackert att rida upp på berget på kvällen.
Får sådan inspiration att fotografera när jag rider där uppe, en massa idéer på olika foton poppar upp i mitt huvud.

Just nu har jag en idé som jag bara måste testa på Cappe.
Blir det bra så kommer jag visa er resultatet här.



Inga kommentarer: