måndag 6 februari 2017

Vart tog helgen vägen?


Alltså vart tog den här helgen vägen?
Känns som om den sprang förbi.

Lördagen blev det lite sovmorgon efter jag släppt ut hästarna, sedan upp och bygga ut Cappes hage.
Han har nu en hage som är dubbelt så stor och lite bredare så han kan gå lite och vända lättare.
Han blir hela tiden lite bättre i benet och det är skönt att det går åt rätt håll.
Våra promenader är uppe i 30min nu.

Efter hagbygget blev det lunch och sedan åkte vi iväg på kalas för vår gudson.
God LCHF-tårta och chokladbollar!

Sedan hem och stanna och storhandla och köpa blomjord på vägen.
Fixa klart i stallet medan Tomas åkte och köpte sallad till lördagsmiddag.
Kvällen avslutades med Cappes promenad och sedan en ridtur på Prickig efter vägen.

Ojoj så fin han var Prickig.
Husse gick med som sällskap och Prickig bjöd på fin samlad trav och en riktig pil-trav (Nokkebegrepp) på slutet. 

Sedan var lördagen slut och det blev söndag.
Denna dag inleddes med 4h lektioner i regn, burrrrrr.
Sedan hem och sätta igång med storkok och en tupplur i soffan.

På kvällen kom Katarina och det blev pyssel med blöta hästar i stallet som blev så glada att få komma in.
En massa kramsnö gav styltor och jag fick hoppa över promenaden med Cappe då den kändes för riskabel.
Han få ju inte riskera att vricka benet.

Istället fixade jag Prickig hovar och filade dem så jag blev sjöblöt i svett.
Sedan somnade jag gott kan jag säga.


Denna bild dök upp bland mina minnen på Facebook.
Tror det stod att det var 3 år sedan.
Längtar tills vi kan träna skolgalopp igen Cappe och jag.

Ser också att han då hade problem med sin mage.
Kommer ihåg hur lös han alltid var i magen när jag köpte honom.
Tänk vad snabbt man glömmer hur jag fick tvätta rumpa och bakben på kvällarna och att svansen alltid var brun.
Och tänk vad otroligt bra han blivit nu!
Så himla skönt att vi fick ordning på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, tack för en trevlig blog, så roligt att följa dig och dina hästar. Skulle man kunna få önska sig ett inlägg om de andra djuren på garden? Är nyfiken på hur korna har det =). Och sedan undrar jag också: du kanske har skrivit om det här men I så fall har jag missat det: vad gjorde du för att få ordning på hans mage?