onsdag 1 februari 2017

Långsamt framåt

Det smartaste vi gjort!
Sätta fast staketstolp i lastbilsdäck (tänk större skåpbil).
Så lätt att bygga hagar på vintern när marken är frusen.
På lördagen fick Cappe äntligen komma ut i sjukhage.
Då hade all hästarna stått inne sedan måndag kväll.
Alltså vilka stjärnor de varit, så lugna, harmoniska och glada.

Cappe är mycket bättre i benet.
Det syns fortfarande att det gör lite ont när han vänder runt i boxen eller sjukhagen men det blir mindre och mindre.
Imorse såg det riktigt bra ut. Känns så skönt att se att det blir bättre.

Pratade med veterinären igår.
Vi bestämde att vi ska ge detta TID.
Tid är det viktigaste vi har i detta läge.
Vi kom fram till att operation eller cortison injektioner inte är ett alternativ för oss.

Jag masserar in kotan och senskidor varje dag med Compagel (typ som Voltaren för häst), han har hårt lindat stödbandage på sig och vi går en promenad varje dag som ökas med 5min/dag tills vi är uppe på 30min.
Hagen ska vi successivt göra större, så på lördag bygger vi ut den till dubbla storleken.

Cappe kommer nog älska att få större hage.
Han börjar bli rätt pigg nu...
Igår ville han både trava och hoppa på promenaden men det fick han inte.
Så då gick han och bet i grimskaftet istället, det blev en bra kompromiss, på något sätt måste han ju få ut sina frustrationer.
Känns skönt i alla fall att han är så himla lugn i hagen.
Hoppas han fortsätter hålla sig lugn även när jag gör den lite större.

Nu hoppas vi att tiden kommer göra honom helt frisk!
Visst kommer jag bli ledsen om jag aldrig mer kan rida honom men det viktigaste är faktiskt att han får ett smärtfritt liv som han är nöjd med.
Men vi håller tummarna att han blir helt återställd igen.
Min fina ponny! 



Inga kommentarer: