fredag 3 februari 2017

En vanlig torsdag kväll


Igår kväll red jag Prickig igen med samma övningar som i förrgår.
Vi hittade ytterligare lite bättre formgivning och några riktigt fina korta steg.
Försöker hålla passen rätt korta med bara några får övningar.
Min lilla prick var ganska pigg igår så det blev lite hopp och studs också.
Men låter man han bara vara och släppa ut lite energi så kan han snart fokusera igen.
Han gör inga stora grejer mest typ stora galoppfattningar på stället, det jag kallar hopp. 
Och man måste ju komma ihåg att han inte har någon Cappe att busa med i hagen just nu och då bygger han upp lite mer energi. 
Sedan funkar han ju även så att ju mer jag rider och tränar honom ju piggare blir han.
Kanske är generna från hans mor som spelar in där (kallblodstravare).


Cappe blir bara bättre och bättre.
20min promenad igår och han såg riktigt fin ut, dessutom vänder han så mycket bättre i hagen och boxen nu och han börjar även få lite humör. Det bästa kvittot på att han mår bättre.
Han försöker hoppa och studsa lite samt bita matte i jackärmen.
Jag blir alltid förundrad över vilken koll han har och vad medveten han är om saker och ting.
Han biter mig i jackan eller i grimskaftet bredvid min hand, aldrig att han biter mig.
Han har stenkoll och han tycker det är så skoj.
Jag brukar skämtsamt "skälla" lite på honom och då gnistrar det av lycka i hans ögon.
Det är bara bus och lek och med denna ponny är det en ära att få bli inbjuden att vara med.
Han vet att jag är människa och han häst och att det ger andra regler i leken (matte mer ömtålig).
Så aldrig att han blir närgången, knuffas eller buffar. 

Imorgon får han lite större hage, tror han kommer gilla det.
Och det är väldigt många av er som frågat om mina staketstolp i bilfälgar, ska försöka komma ihåg att ta lite bilder imorgon när vi bygger ut hagen så kan jag visa er hur vi gjort dem.

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer: