onsdag 15 februari 2017

Underbar dag


Igår var det Alla hjärtans dag och jag hade inte kunnat få en bättre dag.
Först var jag på lunch med mitt fina kex Sara. Vi åt Bibimbap, pratade och tog en runda på stan och kollade på lite inredning med vårinspiration.

Efter jobbet skyndade jag mig hem för att göra klart stallet innan jag hade lektion med Ewa via Skype.
Jag hade filma Prickig bakifrån i rörelserna rakt fram, böjd rakt fram och öppna.
Så himla nyttigt att titta på filmen tillsammans med Ewa och hör vad hon ser och hur hon tänker.
Passa på att ställa en massa frågor och diskutera tillsammans om det vi ser.

Jag skulle kunna sitta i timmar i telefon med henne så nu har vi bokat in en stående tid varje tisdag.


Efter min lektion via Skype byggde jag ut Cappes hage.
Så nu är den dubbelt så stor igen.
Pratade med veterinären i söndags och han sa att vi skulle göra hagen större igen och att jag skulle börja göra promenaderna längre.
Men eftersom vi haft 7 plus grader så har jag inte velat bygga ut hagen förrän jag såg hur det blev med ev. is.
Sandade upp hela nya delen av hagen med en hel skottkärra sand så det blev riktigt bra.

Cappe är riktigt fin i sitt ben nu, de två sista dagarna har jag inte sett en endaste gång att han på något sätt har ont.
Så skönt!!!
Men vi ska ta det lugnt och inte jäkta, vi har ju alla tid i världen.

När jag väl var klart i stallet och med hagbygget var klockan efter elva.
Jag kröp då ned i soffan och väntade på att Tomas skulle komma hem från sin hockey.
När han kom hem hade han jättemycket av min favortichoklad med sig!
Lycka!

Klämde i mig 5 bitar innan jag stupade i säng.
Så himla fantastisk dag. 

Inga kommentarer: