onsdag 22 februari 2017

Mittemellan vinter och vår


Dagar och veckor springer förbi och det är knappt man hinner med sig.
Lämnade bilen på verkstaden imorse och skämdes för att jag inte hunnit tvätta den innan...
Det är precis som när hovslagaren kommer, då är fötterna på mina hästar rengjorda.

Dagarna blir ljusare och ljusare och jag har ett par dagar tänk "jag borde haft solglasögonen med mig idag".
Så härligt nu när dagarna blir längre.
Dock blev det rejält varmt här med +7 grader och det blev riktigt isigt.
Sedan minusgrader på det och kall snö.
Riktigt förrädiskt.
Hästarna har haft boots i hagen och nu har de faktiskt trampat fast snön och hagen har blivit bra men gårdsplan är hemsk.
Bilvägen har äntligen också blivit bra igen så nu har jag kunnat börja gå med Cappe efter några dagars vila pga all is. 


Cappe mår så mycket bättre, han rör sig riktigt fint både i skritt och trav.
Gallorna är snart borta och han är inte öm längre.
Man kan inte alls se någon hälta vilket är jätte skönt.
Galoppen ser också bra ut, den fick jag se i söndags...


Denna syn mötte mig nämligen vid lunch i lördags.
Ser inte han till vänster rätt skyldig ut, kanske lite stolt till och med, som en hjälte.
Bara en cape som saknas. 

För Prickig hade nämligen vält ett av stöden till Cappes hage och släppt ut honom.
Så nöjd var han över det och lika så Cappe.
Suck, byggde upp hagen igen och släppte tillbaka Cappe, allt frid och fröjd.

Vid lunch på söndagen möttes jag av en Cappe och Prickig i galopp.
Gaaahhhhhh!
Denna gång hade de förstört hela hagen, fullständigt.
Byggde upp den igen och gjorde den större samt kopplade på strömmen rejält. 


Cappe tycker det är så sjukt tråkigt i sin lilla hage och jag förstår honom.
Men han måste gå där för att bli frisk och jag gör den större och större och nu har han lite träd att gnaga på också.
Samt att nu när vi kan ta promenader igen så märker jag att han blir gladare av det också. 
Det går mycket morötter just nu men allt för att han ska hålla sig vid gott mod.

Inga kommentarer: