onsdag 2 april 2014

Vår, vår, vår!!!


Nu äntligen törs jag tro att våren är här!
Solen skiner varje morgon och värmer jätte skönt.
Jag rider utan vinterjacka och vantar.
Cappe fäller sjukt mycket päls.
Det är hästhår överallt...

Man kan stå på stallbacken i solen och borsta hästarna, efter vintern känns det som en lyx.
Ingen is att behöva akta.
Mjuka vägar att galoppera efter.
Fåglar som sjunger vackra vårsånger.

Cappe har varit som en dröm de sista två passen.
Efter ARV träffen och ritten på Delux-ponnyn fick jag ett par bra insikter som jag tog med mig och det har verkligen gett resultat för mig och Cappe.
Önskar jag hade en tränare att rida oftare för, men nu tänkte jag istället fylla stallet med likasinnade så man kan träna tillsammans varje dag, ha en massa skoj och utvecklas tillsammans!
Ser framför mig härliga träningar, filmkvällar i sommar huset och långa uteritter.

Ev. har jag redan 3 potentiella sommargäster på G!
Hoppas verkligen det blir så.
Så nu blir det till att bygga en hel massa sommarhagar!
Har ju mark så det räcker och blir över.

I maj kommer grannen (Svenne) och ska dränera om runt garaget.
I samma veva har tydligen han och Tomas planerat att gräva ridplan!!!
Jag är så lycklig! All kärlek till min bästa man, den bästaste i världen!



I huset håller vi just nu på att renovera hallen. De äckligt bruna och gula väggarna är nu vita!
Så ljust, så rent, så fint!
Även påskpyntning pågår för fullt.
Igår strök jag gardiner och dukar och satte upp nytt.
På lördag kommer mamma och pappa på middag och jag kan slå vad om hur mycket pengar som helst att mamma kommer säga "Har du verkligen strukit de här???" *fniss*
Men då skulle hon ha sett hur de såg ut innan jag strök dem ;-)

Lovar före- och efterbilder när hallen är klar.
Har lite dörrfoder och en fondtapet kvar.

Inga kommentarer: