måndag 7 april 2014

Stjärnan!


Ja Cappe har varit en liten stjärna på slutet.
Han är så sjukt fin att rida just nu att det är svårt att beskriva.

Jag kan sitta och finlira med småsmå detaljer och korrigera pyttesaker.
T.ex. har vi jobbat mycket med Cappes rotation i kroppen och främst bröstkorgen.
Att jag får han att hitta en korrekt linjering och i den låta hans bröstkorg följa med.

När detta hamnar rätt får han ett sådant fint lyft i halskotpelare och bog!
I september skall vi vara med på kurs för Birgitta Järnåker och jag håller på att längta ihjäl mig!!!

Igår när jag red så testade jag att göra byten, något vi inte gjort sedan i december (då vi flyttade).
Har inte haft tillräckligt med plats under vintern samt att isen satt vissa begränsningar men nu är allt framtinat så igår var det dags.
Gjorde först två svängar i busgalopp för att visa vägen och vad jag ville, sedan gjorde jag ett seriöst försök och det satt på en gång!!!
Ett helt rent byte! I bärig samlad galopp med mycket luft!
Oj vad stark han blivit! Vilket kvitto på vårat jobb. Så lycklig och glad. Min finaste ponny!

Sedan måste jag bara få skriva och berätta vilken lyx det är att få han sin häst hemma i sin egen hage = INGEN LERA!!!!!
Inte en dag än så länge har jag tagit in en lerig häst från hagen, varför? Oj som jag sa, det finns ju INGEN lera i hagen!!! Weeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
*lycka*

Inga kommentarer: