torsdag 24 april 2014

Stark!



Så stark i kroppen Cappe har blivit.
Tycker mest vi skrittat i vinter, men som jag sagt förut skritt är nyckeln till allt!
Det är så lätt att underskatta skrittarbetet.

Sandra tog bilden ovan på oss i måndags.
Jag blev så glad att se att Cappe fått mer styrka kring haserna.
Har sagt till Katarina på slutet att han kännts så stark i kroppen och nu kan jag verkligen se skillnaden.
Den märks också väldigt tydligt i galoppen och han har fått ett bättre lyft i halskotpelaren.

Ungefär samma höjd på farmbenen sett från marken, men en jätte skillnad på hasernas position
och en jätte skillnad i känsla uppe på ryggen.

Om man jämför bilderna ovan så ser man verkligen hur stor skillnaden har blivit.
Nu när vi gör dessa levad/pesad ansatser så känns de helt annorlunda nu mot tidigare.
Förut kändes de mer som stegringar medan de nu känns mer som en nigning.

Svårt att förklara men de ansattser han gör idag känns som om de endast är 30cm över marken, allt jag upplever är att han niger bak och att det känns som om framdelen är kvar på samma ställe.

Det känns som om rörelsen helt enkelt sker åt motsatt håll mot tidigare.

Från början utförde Cappe rörelsen genom att lätta fram och han hävde upp kroppen och stampade från med frambenen.
Idag göra han det genom att sänka bak och på så vis lättar framdelen av sig själv.
Han här så himla duktig!

Igår passade jag på att hoppa några skutt, inga höjder utan jag nöjde mig med 50cm.
Men trots den låga höjden kunde jag känna vad otroligt stark han blivit i bakdelen.
Helt fantastiskt!

Längtar så sjukt mycket efter kursen i september för Birgitta nu!
Men först blir det en kurs nu i början på maj då jag skall vara med som fotfolk.
Jag och Katarina får ladda med en massa varm choklad, minimarshmallows och se till att ta med oss en massa inspiration och nya övningar hem!


1 kommentar:

Unknown sa...

Ser hur bra ut som helst!!!
Skulle med vilja gå på kurs...
Ja skrittarbete är kanonbra och jag gillar det skarpt faktiskt.