lördag 22 februari 2014

Sol!


Vilken dag, vilket väder!
Känns som första riktiga vinterdagen på hela vintern. 

Jag och Katarina tog en härlig sväng efter vägen med hästarna och sedan blev det en liten snutt dressyr på plan. Så fina hästar. De var också på toppenhumör i det underbara vädret! 

Imorse var första morgonen jag fick gå in till Bandit i boxen och han låg kvar och jag kunde gå fram och sätts mig bredvid och klappa på honom. De har verkligen fått förtroende för mig nu. 

Lilljänta (som Tomas nu vill döpa om till busjänta) är så himla rolig. I förrgår när jag och Katarina försökte få fast en ny lapp i örat på Bandit så smög hon upp bakifrån. Försiktigt tog hon tag i tofsen på min mössa. Drog av den och sprang iväg med den i munnen. Så lycklig!
Jag fick jaga henne flera varv innan jag gick tag i den, haha. Hon hade stenkoll på att hon snott den och var inte alls sugen på att lämna tillbaka den. 
Jag och Katarina skrattade så vi tjöt. 
Sedan var mössan en rosa slemklump, Katarina hävdade hårt att Lilljänta snott mössan för att det står "I love my horse" på den. Jag får väl skaffa en "I love my cow" T-shirt som kompensation.

Igår var grannen hit och hjälpte mig sätta fast lappen i örat på Bandit eftersom jag och Katarina misslyckades. Jag har inte haft rätt verktyg och då var det helt omöjligt tydligen. Tur man har en granne med mer än 200 kor och en massa bra att ha saker.

Nu ska jag göra natchochips a la LCHF och äta tacos i soffan och hoppas på en lika fin dag imorgon! 


Inga kommentarer: