tisdag 11 februari 2014

Pekpinnar

Foto Hanna Häggström
Har en hel del hästbloggar jag följer som till största delen har samma inställning som mig till hästar och ridning och alla framför sina åsikter i en positiv anda.
Detta gör mig glad, jag gillar att läsa dessa bloggar.
Även jag försöker vara positiv och alltid se det bra istället för att fokusera på det dålig.

Men ibland ramlar man över bloggar som har mycket bra att förmedle och många smarta tankar och synpunkter men framför de på ett sådant sätt att jag bli arg. Och precis detta har jag råkat ut för på slutet och jag kan inte låta bli att bli upprörd. För även om jag håller med i åsikterna som framförs så blir det på ett sådant sätt att jag får taggarna utåt.

Att dela med sig av sin kunskap genom pekpinnar är enligt mig inte rätt metod.
Tror man ska försöka vara storsint och förstå att alla tänker olika och att det fins anldeningar till det och hitta dessa istället. Att förmedla sitt budskap på ett positivt sätt är jag helt övertygad om vinner i längde. Det är små nyanser och toner som blir avgörande.

Jag kan dock erkänna att även jag ibland framför mina tankar som sanningar, främst i de fall där de upprör mig mest (när djur far illa) men det är inte min avsikt.

Jag har haft en lång resa och lärt mig mycket med Nokke att tacka för största delen av min kunskap och jag vill nu förmedla den vidare på ett positivt sätt!

Så kommer jag med pekpinnar här på bloggen så får ni säga åt mig på skarpen, vill att man ska bli glad och inspirerad av att läsa min blog!



1 kommentar:

Lyckoprickar-anna sa...

Håller med fullständigt!
Man behöver inte tycka, tänka & göra exakt likadant, men man känner att man har utbyte av vissa bloggar. Jag tycker om när de berättar, precis som du, hur du/de tänker & varför. Men när man fördömer andra, så tappar även jag lite av förtroendet.
Och läsintresset.

Din blogg är lysande & din härliga blogg-personlighet med!

KRAM!