tisdag 4 juni 2019

WE-träning

Så här lycklig blir man när man har världens finaste häst!
På min födelsedag var det WE-träning hemma på gården.
Oj så roligt!
Oj så duktig min fantastiska häst var!


Titta bara på bilden ovan, se hans underbara uttryck.
Han är precis lika fantastisk som han ser ut! 

Träningen var uppdelad i 2 ridpass i grupper om 3 ryttare.
Dagen inleddes med teori där Pia ter Bruggen (som höll i träningen) gick igenom olika hinder och hur man rider dem, utrustning och tävlingsregler.
Sedan red alla grupperna ett pass innan lunch och ett pass efter lunch.
Vi hade nästan tur med vädret hela dagen men de två sista grupperna (min bland annat) fick rida i spöregn.


Jag tänker på det, det här med skolning och Kraftskapande Ridkonst.
När man skolat sig själv och sin häst inom detta, jag då har man en häst som man verkligen kan göra vad som helst med.

Pilgrim var en stjärna, det var inte ett endaste hinder som var ett problem.
Men han börjar bli en storkille nu och han är faktiskt en skolad häst, skolad inom den Kraftskapande Ridkonsten. Det betyder att han själv äger sin kunskap och har därför förmågan att själv veta hur han ska klara av nya utmaningar.  

Jag märkte på kursen med Birgitta Järnåker hur vuxen han blivit och nu imponerade han på mig ännu mer.
Och det har inte bara med mognad att göra, den största delen ligger i hans skolning och ja skolningen är ju också mental och inte bara kroppslig.


Under andra passet var Pilgrim rätt trött, inte så mycket i kroppen utan mer i huvudet.
Gården full med nya hästar och kluriga, helt nya utmaningar att ta sig an.
Men oj vilket fokus han ändå kunde hålla!
Han till och med imponerade på Husse som precis hann hem till vårat andra pass efter sin cykelträning (och alltså inte såg det första passet). 

Jag är så stolt över min häst.
Han är mer än jag någonsin kunnat drömma om!

Till helgen kommer Ewa Schaeder och håller kurs här hemma.
Längtar så jag håller på att dö!
Längtar allra mest efter att bara få ha Ewa och Pelle här på gården och lektionerna känns som en bonus.







Inga kommentarer: